Łańcuchy rowerowe i motocyklowe
Wszystkie łańcuchy rowerowe mają tę samą podziałkę "p" czyli odległość pomiędzy środkami sąsiednich sworzni i wynosi ona pół cala (12,7 mm). Łańcuchy różnią się jedynie szerokością. Inne podziałki np. 10 mm zaproponowane początkowo dla rowerów torowych, nie przyjęły się.


* - łańcuch tulejkowy
FB - obciążenie zrywające
Łańcuch
|
p
mm cal |
b1
min mm |
d1
max mm |
d3
max mm |
a1
max mm |
a2
max mm |
g
max mm |
s1 = s2
mm |
FB
min daN |
Waga
kg/m |
|
12,70 | 1/2” | 3,30 | 3,66 | 7,75 | 10,20 | 11,70 | 10,00 | 1,00 | 820 |
0,30 |
|
12,70 | 1/2” | 4,88 | 4,09 | 7,75 | 12,80 | 14,00 | 9,90 | 1,00 | 840 |
0,37 |
|
12,70 | 1/2” | 4,88 | 4,09 | 7,75 | 13,00 | 14,30 | 10,90 | 1,40 | 1050 |
0,48 |
|
12,70 | 1/2” | 6,40 | 3,58 | 7,77 | 14,50 | 15,90 | 10,90 | 1,40 | 1575 |
0,52 |
|
8,50 | – | 4,75 | 3,30 | 5,00 | 13,20 | 15,80 | 8,60 | 1,80 | 1100 |
0,43 |
|
9,525 | 3/8” | 9,50 | 4,50 | 6,00 | 18,60 | 19,85 | 9,07 | 1,80 | 1200 |
0,60 |
|
12,70 | 1/2” | 6,35 | 3,96 | 7,77 | 14,75 | 15,92 | 12,00 | 1,50 | 1600 |
0,56 |
|
12,70 | 1/2” | 7,94 | 4,50 | 8,51 | 16,40 | 17,80 | 12,28 | 1,50 | 1800 |
0,70 |
|
12,70 | 1/2” | 7,94 | 4,50 | 8,51 | 18,45 | 19,75 | 12,08 | 2,00 | 2100 |
0,78 |
|
15,875 | 5/8” | 6,35 | 5,08 | 10,16 | 17,25 | 18,56 | 15,09 | 2,03 | 2220 |
0,60 |